torsdag 22 april 2010

There`s a rat in my kitchen......

Det är titeln på en låt med UB40 och så är det för mig också. Jag trodde att det var en mus men om min dotter har rätt (och det brukar hon ha!) så är det nog en råtta. Idag sprang odjuret omkring i köket och försvann där dammsugaren står så jag flyttade på den och där hittade jag en hög med svarta "risgryn". Jag försökte få Turbo intresserad men han verkade lika oförstående som förra gången så jag började misstänka att han inte är en äkta Schipperke. Men ikväll när råttan sprang runt i köket igen rätt framför nosen på hunden reagerade han och sprang efter den varvid djuret försvann bakom kylskåpet. Och nu blev Turbo intresserad! Han nosade runt i köket men råttan kom inte fram fler gånger medan vi var i där. Jag hoppas att han tar den nästa gång.

Inga kommentarer: