söndag 20 juni 2010

Utvald!

"Detta är inget skämt, du är utvald" stod det på min Hotmail-sida men jag orkade inte läsa vidare. Jag blir alltid utvald; till att svara på statistiska enkäter(tjocka kompendier som ska kryssas i), medicinsk forskning (ultraljud på hjärtat m.m.), tvättmedelstester m.m., m.m. Som tack för en undersökning fick jag fem(5) stycken dubbel-trisslotter. Tror ni att jag vann något? Inte då! Då är jag minsann inte utvald!
Ibland när jag får enkäter hemskickade struntar jag i dom. Men då får jag påminnelser med posten, om och om igen. Som om jag hade bett om att få vara med!
Nästa gång dom behöver en 61-årig kvinna, som bor på landet, eller vad dom använder för kriterier vid urvalet, så får dom ta nån annan.
Så det så!!!

2 kommentarer:

uhlan8 sa...

Hej Maaskrosmorsan! Känner igen mig i ditt inlägg...
Tror att jag säkert fått 1000 -du är utvald mail bara detta året..man blir så trött...Är du infödd skivsjöbo?
Jag har på äldre dagar insett att jag till viss del härstammar från Skivsjö- Nygrens släkt..Min farmor gifte sig med en Konrad Nygren från Skivsjö men skilde sig efter några år..hon var samma årgång som Alexis på snickeriet och även hon levde länge, blev 96 år. Det verkar vara något hälsosamt med Skivsjöluften! Vänligen Susanne.
uhlan8@hotmail.com

Maskrosmorsan sa...

Har bott i Skivsjö i snart 10 år, är inte infödd. Mitt hus byggdes dock en gång i tiden av en Gottfrid Nygren och hans änka Hilda levde tydligen väldigt länge.