lördag 26 december 2009

Julklappar


Jaha, så var julen över, denna ljuspunkt i vintermörkret. Vi hade bestämt att vi skulle ha en så stressfri jul som möjligt , jag och de två barn som jag firade med. För mig blev den också lugn eftersom min dotter bakade saffransbröd, pepparkaksmuffins och kolakakor så jag behövde inte baka nåt alls. Dessutom gjorde hon också smarriga marsipanpraliner. Dagen före julafton klädde hon och hennes bror julgranen. På julaftonen tog vi allt i vår egen takt så jag tror nog att klockan var över 9 på kvällen innan vi delade ut julklapparna. Jag fick som vanligt underbara klappar av mina barn.
Oftast brukar jag känna mig lite nere när julen är över för att jag har för höga förväntningar antar jag eller kanske för att man har stressat med bakning, städning och annat och sedan är allt över på ett litet kick. Den här julen har jag inte känt så lika mycket.
Min son har nu åkt tillbaks till sitt men dottern stannar ända till nyårsdagen då hon åker tillbaks till London. Det är så roligt att ha henne här fast tiden brukar gå så fort så vi hinner förstås inte allt som vi har planerat.
Nu när julen är över har jag börjat tänka på frösådden igen och att jag kanske ska skicka efter mer frö. Det går mot ljusare tider, vår och sommar!

Inga kommentarer: