måndag 14 december 2009

Snö igen!

Idag snöar det. Det är ca 10 minusgrader så det är sån här fin snö. Den lägger sig liksom ovanpå och eftersom den förra snön försvann nästan helt från vägen och bara lämnade efter sig isfläckar och "valkar", blir det ganska halt bitvis. Trots att jag hade broddar halkade jag flera gånger. Det känns också nästan som att gå i vatten så jag fick nästan mjölksyra i benen under kvällspromenaden.
Min smarta ide med flexi-kopplet på Turbo funkade inte så bra. Rättare sagt så slutade kopplet att rulla in sig och jag vet inte om det berodde på att jag inte höll det där handtaget i handen utan satte fast det i mitt bälte. Så nu har vi tagit fram "livlinan" igen. Man skulle bara ha haft någon sorts mackapär så att linan rullades in när Turbo saktar farten eller stannar för det är ju då som problemen med linan uppstår. Hmmm, jag funderar på saken.....
På onsdag tror jag att vi ska åka in till stan jag och min lilla kompis och handla lite julklappar. Hoppas att det inte är för mycket folk bara.
Natti natti!

3 kommentarer:

sabulous sa...

Varan sno stannade inte pa marken, de var nog for varmt for det... Men de blev lite pa hustake o bilar o sa, ett tunnt (tunt? halla hur stavas det?!) lager. Ganska fint!

Assa lite off topic igen... Kan du inte andra sa att nar man klickar pa kommentarer lanken kommer de upp i en egen liten ruta? De blir sa mycket enklare da!

Puuus!

Maskrosmorsan sa...

Du får hjälpa mig med inställningarna när du kommer. Btw. tunt stavas det!

sabulous sa...

Alltsa det har ar illa, kan inte stava pa svenska langre! Tyckte de sag fel ut pa bada satten... :S

Ga in pa settings, sen comments fliken. Dar kan du stalla in. De ar tredje "fragan" uppifran. "Comment form placement". You can do it!

puuus