söndag 15 november 2009

Because the night belongs to lovers


Lyssnade som vanligt på digilistan på P3 och hörde då denna låt med nån Idol-tävlande. Det förde mig 30 år tillbaks i tiden när jag hade den låten med Patti Smith på ett blandband inspelat från radion. Det var andra tider det. Då var jag ensamstående mamma och bodde med min son i en lägenhet i Umeå och jobbade som lab.ass (heter numera Biomedicinsk analytiker!) på lasarettet. Det var bara vi två och varje vardag steg vi upp halv 6, gick till dagis halv sju, jobbade heltid, hämtade sonen på dagis, lagade och åt mat, såg på vår gamla svart-vita TV och sedan gick vi och la oss.
Men på helgerna kunde jag sitta uppe halva nätterna, lyssna på mitt kassettband, käka godis och röka cigaretter. Ofta satt jag och skrev (för hand!), sydde eller pysslade med något annat. Man hade ju bara två (2!) TV-kanaler, ingen video- eller DVD-apparat och inte någon dator. Så man fick underhålla sig själv bäst det gick.
Den tiden är nu förbi och jag är själv beroende av alla dessa nya medier.
Nu ska jag sluta blogga för denna gång. Because the night belongs to lovers, because the night...........

1 kommentar:

sabulous sa...

Ah, nu blir jag ju nastan nostalgisk (kan man kanna nostalgi infor en tid man inte sjalv levt i?!) de lat ju sa himla mysigt! Ja kanske inte de dar med att kliva upp halv sex... O dessutom: skriva for hand rockar fett! De e ju de basta sattet, kanns liksom mer pa riktigt da...

puuus