fredag 13 november 2009

Vaccination.

Nu är jag vaccinerad mot svininfluensa! För en vecka sedan när jag försökte få det gjort fick jag ett tel.nr. som jag skulle ringa för att höra om vaccinet var slut eller inte. När jag ringde dit i morse sa telefonsvararen: Idag torsdag(?) är vaccinet slut men vi fortsätter vaccinera imorgon fredagen den 13:e (läs idag!) Jag åkte iväg med bussen och under färden ringde jag igen och då var meddelandet att vaccinet är slut. Jaha, tänkte jag, igen! När jag var in och tog PK-prov i onsdags pratade jag med läkarsekreteraren när jag anmälde mig och hon, som ju vet om hur besvärligt jag har det med bussar, sa att vi måste ju ordna så att du får vaccinera dig. Med det i åtanke klev jag ändå in på hälsocentralen och vem stod där med en "biljett" om inte den snälla människan! Hon föste mig upp på övervåningen och placerade mig i en kö och så sprang hon och hämtade en hälsodeklaration åt mig att fylla i. Jag fick min vaccination och sedan var man tvungen att sitta och vänta om man skulle få någon dålig reaktion på sprutan, vilket jag inte fick. Klockan 15 var jag klar och kunde gå till bussen och åka hem.
Tänk att det finns sådana människor som denna läkarsekreterare, som jag inte ens kommer ihåg namnet på. Jag tänker att jag måste köpa en blomma eller nåt som tack!
Det finns hopp för mänskligheten än!

1 kommentar:

sabulous sa...

Men, va snallt! De har gjorde mej alldeles glad! De e sana som hon som gor att man anda vill forsoka va en bra manniska. Ja e ju sjuk nu sa ja kanske har fatt mej en naturlig vaccination... :)