fredag 6 november 2009

SNÖÖÖÖÖ

I morse var det lite vitt på marken när vi gick ut på morgonpromenaden. Det har fortsatt att snöa under dagen så nu är hela marken täckt med snö. Ikväll var t.o.m. sandbilen ute. Vi får väl se om snön ligger kvar imorgon.
Imorgon ska jag åka in till Vindelns hälsocentral och vaccinera mig mot svininfluensan, tror jag... Är fortfarande lite tveksam. Har aldrig tagit vaccin mot någon influensa tidigare men eftersom jag tydligen tillhör en riskgrupp så är det väl bäst att göra det den här gången. Jag tänker lämna Turbo ensam hemma för vaccinationstiden är mellan 14 och 17 så jag tänkte ta bussen som går 13:45 och så hoppas jag hinna med 15:20 tillbaks. Det är ju också sista bussen för dagen så den måste jag helt enkelt ta.
Tidigare gick det en till buss varje dag, den s.k. arbetarturen, men den har lagts ner nu. Nästa år blir det ännu fler försämringar för då kommer det enbart att gå skolbuss, dvs. inga turer under skoloven. Under sommar-, påsk- och sportlov har det gått turer varannan dag men det försvinner efter nyår. Jag hoppas och kämpar för att vi ska få en sk. ringbil under loven. Måste komma ihåg att ringa till kommunen om det imorgon!
Det var allt för idag.

Inga kommentarer: