lördag 21 november 2009

Solsken och stjärnklart.


Vaknade sent idag och det var ju dumt för solen sken. Helt underbart, humöret steg. När vi skulle gå ut på vår skogspromenad tog jag den här bilden av himlen som färgas rosa av den nedgående solen. Blev kanske inte så bra!?
När vi kom tillbaks från promenaden gick vi och hälsade på grannen vid sjön. Hon bjöd mig på mandelpotatis, stekt sill och löksås. Jättegott, men för tio år sedan skulle jag ha varit skeptisk mot sådan mat. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i fisk och absolut inte stekt sill. Min granne steker den i ugn och det blir jättegott.
Ikväll när Turbo och jag gick kvällsrundan var det stjärnklart ute och lite kallare så jag var lite orolig att den våta vägbanan skulle ha blivit hal. Därför tog jag på mej broddarna men solen hade tydligen torkat upp vägen ganska bra så det var mest rimfrost på den.
Nu ska jag nog göra natt, så Natti natti på er eventuella läsare!

Inga kommentarer: