måndag 2 november 2009

Sexy bitch?

Satt idag och lyssnade på Digilistan på P3. Ganska högt upp på listan fanns en låt som hette Sexy Bitch med David Guetta och Akon. När jag lyssnade på den kunde jag inte låta bli att reagera på texten. Bland annat finns orden "neighborhood whore" i texten. Korrekt översatt skulle väl det betyda grannskapets hora/prostituerade, men efter vad jag förstår betyder det ungefär grannflickan!? Det verkar vara vanligt att när nån pratar om sin [hou] (whore) så betyder det min flickvän/tjej!? Väljer du din hou framför din brou? är lika med Väljer du din tjej framför din (kill)kompis? Vad hände egentligen? Jag är så pass gammal så att jag kommer ihåg "den sexuella frigörelsen", kastandet av behån, grupp 8, kampen för jämlikhet. Var tog allt detta vägen? Kvinnan har väl aldrig någonsin varit lika mycket sexobjekt som nu. Visserligen säger väl dom flesta tjejer och kvinnor att dom inte gör allt som dom gör för att bli sexiga för männen/killarna utan för sig själva. Jag menar allt som man gör med sina kroppar; rakar, vaxar, plockar ögonbryn, för att inte tala om alla skönhetsoperationer. Alla pengar som läggs på en massa onödiga krämer för att "hålla sig ung".
Vad hände med jämlikheten, var den bara en utopi? Feminismen är omodern!? Det är ganska deprimerande och jag är glad att jag inte är ung idag.
Tjejer, åh åh åh tjejer, vi måste höja våra röster för att höras.....

1 kommentar:

sabulous sa...

Ja haller med! Typ... Daremot har ja val lite problem med att "practise what I preach" for man har ju vaxt upp i den har varlden o blivit bombarderad med dessa "varderingar"... oh well! Ang den laten, ja gillar nar dom sjunger: "trying to find the words to describe this girl without being disrespectful"..."Damn you's a sexy bitch"
Att kalla nagon bitch e alltsa inte disrespectful?!
btw, I'm back!!!
xxxxxxx