onsdag 21 oktober 2009

Fötter


Kolla in fossingarna! Vad är det med dom tänker kanske den som inte sett mina fötter. Saken är den att jag äntligen kommit mig för att utnyttja den fotvård som erbjudits mig pga min diabetes. Egentligen är det inget fel på mina fötter utom naglarna. Jag har svampnaglar som i vanliga fall är ca 1 cm tjocka, gula och hårda. För att kunna få av dom brukar jag använda sekatör, klotång och diverse avbitare. Jag skäms så mycket för dom att jag ALDRIG går barfota utan på sommaren brukar jag t.o.m. ha sockar i sandalerna. Efter att jag fick en infektion i (eller under) ena stortånageln och var tvungen att äta antibiotika med alla dess biverkningar lyckades min doktor övertala mig. Och nu ångrar jag att jag inte gick tidigare. På Salong tio tår som fotvården i Vindeln heter hade hon ju en slipmaskin som hon slipade ner tjockleken på naglarna med. Nu känns mina fötter så sköna och skorna känns som om dom är ett nummer för stora. Jag ska tillbaks dit i januari igen och om jag fortsätter att gå dit regelbundet kanske jag kan gå barfota nästa sommar.
Tänk att snart är det allhelgonahelg. Jag tänker åka in till kyrkogården den 31:a och tända lyktor på mina föräldrar och mina morföräldrars gravar.
Tack för idag

5 kommentarer:

sabulous sa...

Bra jobbat morsan!!! Ja har ju sagt de har hur lange som helst! :) O tank va mycke fina skor du kommer kunna anvanda...!
sab x

sabulous sa...

Hur ska du aka till Vindeln den 31:a da? Tand ett ljus fran mej oxa.

Maskrosmorsan sa...

Jag menar ju den 30:e förstår du väl!? Tänkte åka buss.

sabulous sa...

Aha, da e ja me! :P

Unknown sa...

Du får besök den 31:a efter att vi varit på gravarna, har köpt ljung så om du tänder ett ljus så får vi kombinera ihop det när vi är där. Blir gott med kaffe.
Broder