torsdag 1 oktober 2009

Kvällspromenad

Jag och min hund gick vår vanliga kvällspromenad och det var ganska skönt ute trots att det var ca 5 minusgrader. Det var nästan fullmåne och luften kändes så frisk. Vi mötte endast en bil på den 50 minuter långa promenaden och det var så tyst och fridfullt. Det var endast en and som kvackande flög iväg uppskrämd av oss när vi passerade bron över ån. Några får bräkte också i hagen vid vägen när vi passerade och dom tittade fundersamt på hunden.
Idag var det annars fint väder med sol och kanske 5 plusgrader. Jag ägnade förmiddagen åt att bygga på min rabatt och plocka in det sista av sockerärterna, bondbönorna och mangolden. Efter lunch tog jag skottkärran och gick ner till min granne vid sjön för att hämta mer sten. Jag lastade inte så mycket tyckte jag men det var så tungt, ack så TUNGT uppför backen. På detta gick jag sedan en tur med hunden och så var dagen slut för min del. Resten tillbringade jag i soffan med kaffe och videotittande. Man är uppenbarligen inte någon ungdom längre. Hoppas jag får sova gott i natt bara.
Natti natti!

1 kommentar:

sabulous sa...

Ah, ja langtar efter skivsjo. Prommisar me Tubbe o fika i soffan! :)