onsdag 7 oktober 2009

Provtagning

Idag har jag varit till Vindelns Hälsocentral för att ta PK-prov som jag måste göra med jämna mellanrum sedan min hjärtoperation för tre och ett halvt år sedan. Eftersom jag varken har körkort eller bil och det är ca 3 mil dit måste jag åka med skolbussen kvart i åtta och sedan tillbaks hem klockan 13. Därför får också min hund Turbo, som han heter, följa med för han är inte van att vara ensam så länge. Han verkar tycka att det är kul att få lite nya intryck och nya dofter och han hoppar villigt in i sin lilla väska när vi ska kliva på bussen. Turbo gillar kanske inte att sitta och vänta när jag är inne på provtagningen men det tar oftast bara en kvart så det är nog inte så synd om honom ändå.
När jag är i Vindeln brukar jag passa på att handla sånt som inte finns på vår lilla affär i Skivsjö. Bland annat brukar jag köpa Pommys Nötvom till Turbo för det älskar han och jag tycker att det är bra för det är ju enbart naturliga råvaror utan tillsatser och färgämnen. Jag brukar proppa hans Kong full med detta och sedan gömma den i en burk under en duk. Då har han sysselsättning en stund.
När vi åkte in med bussen var det snö efter vägen så jag blev lite orolig för jag hade bara joggingskor på mig och tänkte att det blir inte roligt att gå omkring en halv dag i snöglopp utan riktigt på fötterna. Väl framme i Vindeln var det ingen snö där så jag hade inte behövt oroa mig. Senare under dagen kom solen fram så det var så skönt att gå omkring där med Turbo.
Ikväll under vår kvällspromenad snöade det lite grann men det är ganska milt ute så jag vet inte om det kommer att ligga kvar. Det får vi se i morgon.
Godnatt

1 kommentar:

sabulous sa...

Men guuuuuuuuuuuuuuuuud SNO?! Ja blir ju helt bestort!
O not vom - bla!
Puss pa dej fina mamma!