fredag 16 oktober 2009

Varning för halka!

Idag har det småregnat mest hela dagen så vi har gått kortare promenader annars har vi mest varit inne. Ikväll skulle vi som vanligt gå på vår långa promenad, jag och Turbo, så jag klädde mig med regnjacka och reflexväst och satte på hunden hans väst också. Termometern visade på 0 grader och vi traskade iväg men ganska snart upptäckte jag isfläckarna på vägen. Dvs jag såg dom inte men jag kände dom. Vi fortsatte att gå eller jag snarare ömsom trippade, ömsom släpade fötterna för att känna om det var halt. Jättejobbigt! Så när Turbo gjort det han skulle vände vi innan vi ens kommit till bron och då hade vi kanske gått bara en kvart mot våra vanliga 45 - 50 minuter. Jag hatar verkligen sånt här väglag! Hela kroppen värker för att jag spänner mig så och det är inte något nöje att promenera då. Annars brukar jag njuta av våra kvällsturer vad det än är för väder. Det är oftast alldeles tyst och nästan ingen trafik och det är inget som stör mina tankar. Ofta funderar jag på saker som hänt under dagen eller något som nån sagt. Ibland löser jag problem eller planerar saker som jag ska göra.
Imorgon är det jag som tar fram vinterskorna!
Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uja, här sladdrar vi runt i blöta löv... men inga isfläckar ännu. Du vet att det finns plats för dig å Turbo här. Säger bara en sak: centralvärme!!!

Maskrosmorsan sa...

Tack du, det låter frestande men......