onsdag 14 oktober 2009

Frostig morgon


I morse när vi gick ut på promenad var det minus 12 grader och vitt av frost på marken. Det känns att vintern börjar närma sig. Jag gruvar som vanligt för kylan och att lyckas hålla huset någorlunda varmt. Jag vet hur det brukar vara dvs att jag sitter under en filt framför TV-n och inte lyckas få nåt gjort för att jag fryser så, t.o.m. om händerna. Det är vid den här tiden som jag undrar varför jag bor här egentligen och som jag längtar till varmare länder eller åtminstone till en varm lägenhet i stan. Under vår och sommar vet jag varför jag bor här, men vintern, som ju är den största delen av året, är bara en transportsträcka. Men jag vet ju också att min ekonomiska situation är som den är så det är bara att acceptera och gilla läget som ungdomarna säger.
Annars har det inte vatt så mycket idag. En kombinerad hundpromenad och butiksbesök bara.
Slut för idag, tack för idag!

1 kommentar:

sabulous sa...

Alltsa de dar me att "gilla laget"... Ja har last de nu i flera svenska bloggar. E de nat nytt uttryck eller? Ja kanner mig lite efter nu... Jobbigt nar ens **ariga morsa e hippare an en sjalv!! :S