tisdag 6 oktober 2009

Städa bort sommaren

Idag har det varit ganska fint väder så jag har varit ute och jobbat. Jag har burit utebord och stolar som jag ska vinterförvara under en stor presenning. Gräsklipparen ska också stå där under ett gammalt plastbord. Det känns lite tråkigt när sommaren är slut men samtidigt ser jag fram emot att höstså lite perenner för det ger en liten försmak av nästa sommar. Jag har skickat efter fröer från Impecta handels men jag har också samlat fröer från buskar under våra promenader i Vindeln. Det blir ett experiment för jag vet inte om det är rotäkta buskar eller ympade.
Annars har vi inte gjort så mycket idag. Det blev en landsvägspromenad idag för jag behövde handla lite på affären. På eftermiddagen råkade jag somna och sov ett par timmar!? Jag vet inte varför jag var så trött för jag hade sovit bra igår natt. Klockan var halv sju när jag vaknade så då var ju den dagen nästan slut.
Min och hundens kvällspromenad var skön även om det var kallt ute(ca -5), men det var fullmåne och det blir ett så fantastiskt ljus då. Vi mötte en timmerbil men han saktade ner och bländade av vilket inte alla gör. Annars var det ingen trafik så vi kunde njuta i fulla drag.
Nu får det vara nog för ikväll.
Ha de!

Inga kommentarer: