söndag 25 oktober 2009

Grå söndagsmorgon


Så här såg det ut när jag var ute med hunden i morse. Inte särskilt upplyftande. Idag kom jag på vad det är jag gillar minst med vintern och det är inte snön och kylan utan mörkret. Avsaknaden av dagsljus under större delen av dygnet. Även om man försöker lysa upp sitt hem med olika lampor och stearinljus så är det ändå mörkt utanför fönstret. Deprimerande.
När vi gick vår kvällspromenad, jag och Turbo, låg dimman tjock. Så tjock så den nästan kändes som regn. Jag törs nästan inte säga det men nu vill jag ha snö och lite kyla istället. Den kommer ju ändå, så sätt lite fart på vintern. Sen kan man börja se fram emot våren. Och sommaren. Och hösten och.... Nej, stopp nu, vi backar tillbaks...
Nu ska jag nog gå och lägga mig!?
Godnatt

Inga kommentarer: