söndag 11 oktober 2009

Gamla stolar

Vaknade ganska tidigt i morse och tänkte att nu ska jag hinna mycket idag. Man har ju sina rutiner och jag brukar alltid bädda sängen efter frukost, så också idag. I sovrummet har jag också datorn och en gammal skrivbordsstol och nu föll mina ögon på den. Jag köpte den när skolan här i Skivsjö såldes och allt lösöre auktionerades ut. Den kostade 20 kr. Nu till problemet: den är för hög. Stolen ska vara höj- och sänkbar men det går inte att göra varken det ena eller det andra fast jag skruvar ut "skruven". Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök så jag hämtade symaskinsolja, en gammal silikonspray, skruvmejsel, hammare, polygrip m.m. Inget hjälpte. Jag vände på stolen och tänkte: om jag slår ut den där järnstången då? Iväg till verktygslådan efter något passande och där hittade jag ett 10 - 15 cm långt järnrör. Det kanske skulle funka? Jag hamrade in järnröret underifrån och visst rörde stången sig lite eller? Till slut hade jag hamrat in hela röret utan att stången lossnat och nu hade också röret fastnat. Nu behövdes fler verktyg för att få ut röret igen och till slut lyckades jag bända och lirka med hjälp av en tång och en skruvmejsel så att jag fick ut det. Stolen är fortfarande INTE höj- och sänkbar! Och jag hade slösat bort en massa tid!!!!!!!!!!!!!!
Annars har jag ägnat dagen åt hundpromenader och en timmes långt telefonsamtal med en av mina systrar.
I morgon är en annan dag.
Natti natti!

1 kommentar:

sabulous sa...

Skrattar ihjal mej! Ja kan verkligen se de framfor mej!!!! Nej, va taskig ja e, stackars dej. Men de e faktisk jatte roligt o ja kan inte sluta skratta!!! Puuuuus