lördag 3 oktober 2009

Skogspromenad

Idag gick vi en promenad i skogen, jag och hunden. Jag hade hört något om jakt och då vill vi inte så gärna gå i skogen, men jag vet inte vad dom i så fall skulle jaga. Kanske var det sjöfågel tänkte jag men för säkerhets skull tog jag på mig min röda fleecejacka och knöt ett rött band i hundens sele så att vi skulle synas. Det är så härligt att gå i skogen tycker jag och det tycker hunden också för då får han springa fritt utan koppel. Vi brukar gå där ungefär varannan dag, åtminstone vår, sommar och höst. På vintern måste vi vänta tills det har kommit så pass mycket snö så det finns skoterspår att gå i. För min del är det enda nyttan med skoter, att det blir kompakta spår.
Här är det inte så många som går och promenerar i skogen förutom jägarna. Det är synd tycker jag att man måste ha ett skjutvapen med sig för att kunna njuta av naturen. Nu har ju jag svårt att över huvud taget förstå varför man vill skjuta djur annat än för att få mat, så därför kan jag acceptera älgjakt t.ex. Men björn- eller rävjakt!? Det var någon som kallade det för lustmord!
Vi har haft underbart väder idag med sol och klar luft. Det är det bästa med den tidiga hösten innan det riktiga mörkret kommer i november-december. Huvva!
Nu ska jag sluta för idag och sätta mig och lägga patience.

2 kommentarer:

sabulous sa...

Alltsa, vad har du for tids installning? For enligt blogger verkar du alltid uppdatera vid 2/3 tiden o da brukar val inte du surfa?!

:)*

Maskrosmorsan sa...

Jag har faktiskt undrat över samma sak!? Klockan på min dator är nu 1:19 exakt samma som min klockradio!